Układ kolumnowy w dokumencie
Układ kolumnowy w dokumencie
Word umożliwia formatowanie tekstu w kolumnach na wzór kolumn typu gazetowego.
Tekst w kolumnach typu gazetowego przepływa w sposób ciągły z końca jednej kolumny do początku następnej.

Można określić liczbę kolumn typu gazetowego, można dopasować szerokość kolumn i dodać między nimi linie pionowe.
Tworzenie kolumn typu gazetowego
Zaznacz tekst, który ma zostać sformatowany w kolumny:
W menu programu wybierz polecenie Format|Kolumny.
W oknie dialogowym wybierz ustawienia, takie jak:
- Liczba kolumn
- Szerokość kolumn
- Odstępy pomiędzy kolumnami
- Ewentualnie zaznacz Rozdzielone linią.

Oto efekt:

Zmiana liczby kolumn
Zaznacz część dokumentu, której ma dotyczyć zmiana liczby kolumn:
Kliknij przycisk Kolumny na pasku narzędzi Standardowy, a następnie przeciągnij, aby zaznaczyć odpowiednią liczbę kolumn.

Ewentualnie można skorzystać z polecenia Format|Kolumny i tam wybrać odpowiednią liczbę kolumn.
Usuwanie kolumn

Zaznacz tekst, który chcesz zmienić.
Kliknij ikonę Kolumny i zaznacz jedną kolumnę.
